Televizionarea este o activitate cu totul improprie functionarii si dezvoltarii creierului. Se pare ca mintea umana se adapteaza doar partial acestui tip de comunicare, si aceasta cu riscuri mari pentru sanatatea cortexului. Cand vizionarea intensa se desfasoara de la varste fragede(2-5 ani si mai tarziu 5-14 ani)perioade in care, creierul copilului se dezvolta si se structureaza, aceasta activitate poate cauza o anumita atrofiere corticala, o dezvoltare insuficienta a unor arii neuronale si aceasta atat prin privarea de stimuli necesari varstei, cat si prin presiunea inhibanta pe care vizionarea o exercita, spre exemplu asupra functionarii emisferei stangi. Copiii, tinerii si adultii la care s-a manifestat acest fenomen risca sa nu-si mai poata dezvolta vreodata creierul corespunzator, adica vor fi lipsiti de anumite abilitati mentale, de care un creier sanatos dispune in mod normal.Copiii devin cu usurinta victimele fortei hipnotice pe care o exercita televiziunea. Ca parinti si bunici, trebuie sa intelegem ca exemplul personal este cel mai important in educatia celor mici. Daca noi vom petrece cea mai mare parte a timpului nostru liber in fata televizorului, va fi greu sa-i impiedicam pe copii sa faca acelasi lucru.Mai curand ar trebui sa ne facem timp pentru a-l dedica lor, caci numai asa le vom putea asigura o dezvoltare mentala normala. Ceea ce face copilul in fiecare zi, modul in care gandeste, felul in care comunica, ceea ce invata, stimulii care ii atrag atentia, toate acestea au puterea de a-i modifica structura creierului. Nu numai ca schimba modul in care creierul este folosit, dar cauzeaza, de asemenea, si modificari structurale in sistemele traseelor neuronale. Abilitatile mentale care raman nefolosite de-a lungul vizionarii isi vor pierde, in timp, potentialitatea. Cortexul prefrontal este partea creierului cea mai puternic afectata in urma vizionarii. Abilitatile mentale superioare procesate in aceasta zona raman nedezvoltate normal la copii crescuti cu mult televizor si calculator. Altfel spus, sunt afectate: atentia, motivatia, controlul comportamentelor si al emotiilor, planificarea, controlul instinctelor, al hranirii, al agresivitatii, al sexualitatii, initiativa, deciziile, curiozitatea, discernamantul, prevederea, creativitatea.
CONSECINTELE - deficiente de invatare, probleme de atentie, cu sau fara hiperactivitate, ADHD, tulburari de limbaj scris, citit vorbit, apatie si dezinteres pentru lectura, citit, pasivitate mentala, izolare sociala, tulburari de somn, cresterea gradului de agresivitate, impulsivitate, afectarea capacitatii de memorare, imaginatiei, vointei, motivatiei.
vineri, 5 februarie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu