Respectul faţă de elevi este demonstrat prin atenţia pe care le-o acordăm.
A acorda în aceeaşi măsură atenţie băieţilor ca şi fetelor, a prezenta o imagine pozitivă atât a fetelor cât şi a băieţilor în materialele utilizate şi activităţilor propuse, sunt modalităţi de a demonstra respect şi acceptare.
Comunicarea asertivă, utilizarea de mesaje asertive la persoana I, cu descripţii clare ale comportamentului aşteptat, este o metodă eficace de rezolvare a problemelor.(ex. „mi-ar plăcea ca tu să…”). În astfel de condiţii agresivitatea sau pasivitatea profesorului ar determina accentuarea şi cronicizarea acestora.
Modificarea unui comportament presupune :
1. identificarea celor trei componente ale unui comportament: antecedentele comportamentului, comportamentul propriu zis şi consecinţele comportamentului.
2. analiza comportamentului
3. crearea şi aplicarea programului de modificare comportamentală.
Întărirea unui comportament reprezintă o situaţie de învăţare în care copilul învaţă că există o relaţie între comportament şi consecinţele lui.
Contractul de contingenţe este o înţelegere, de obicei scrisă între profesor/părinte/consilier şi elev. Acesta cuprinde:
- specificarea comportamentului care urmează a fi format.
- specificarea comportamentelor neadecvate.
- descrierea consecinţelor celor două tipuri de comportamente.
Se urmăreşte încurajarea elevului să-şi monitorizeze propriul comportament şi identificarea , conştientizarea consecinţelor comportamentului.
Contractul de contingenţe va cuprinde aşteptările profesorului faţă de comportamentul elevului, exprimate clar, înţelese şi acceptate de elev. Acesta se realizează cu acordul explicit al elevului, altfel eficienţa lui este nulă.
luni, 8 februarie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu