Tulburările de percepție, de limbaj și de dezvoltare intelectuală au legătură cu următoarele raporturi sociale și personale:
- Imaginea de sine. Deseori, elevii cu dificultăți de învățare cunosc eșecuri repetate, în ciuda eforturilor depuse. Ca urmare, de obicei, ei au o imagine proastă despre sine. Ei se consideră ”proști” deoarece sunt incapabili să facă ceea ce fac alții, deseori aceștia întărindu-le acest sentiment prin vorbe sau gesturi. Ei riscă astfel să se închidă în ei înșiși sau să se lase copleșiți de frustrații, deși au nevoie de toleranță și de răbdare.
- Percepția socială. Percepția socială deformată are, și ea, legături directe cu dificultățile de limbaj. Elevii cu astfel de dificultăți nu au achiziționat și nu au înțeles comportamentul social. Ei interpretează greșit expresia feței, limbajul corporal, tonul și inflexiunile vocii. De aceea ei au deseori reacții neadecvate.
- Comportamentul. Tulburările de comportament implică hiperactivitate, lipsă de atenție, agresivitate și emotivitate exagerată. Acestea se manifestă la toți elevii, dar cu predilecție la cei cu tulburări de învățare și de comportament. La elevii cu tulburări de învățare, acest comportament derivă din conștientizarea faptului că execută anumite sarcini într-un mod neadecvat. Cei cu tulburări de comportament sunt incapabili să execute sarcini, pur și simplu din cauza stării lor emotive.
joi, 19 noiembrie 2009
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu